WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA

W dniach od 11 do 13 czerwca 50 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami wyjechało na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Stare Miasto w Toruniu, a następnie udaliśmy się do Obserwatorium Astronomicznego w Piwnicach, aby zobaczyć największy w Polsce teleskop optyczny i wysłuchać ciekawego wykładu o astronomii obserwacyjnej. Na miejsce noclegu dotarliśmy w późnych godzinach wieczornych, ale mieliśmy jeszcze dużo siły, aby wyruszyć na wycieczkę pieszą nad Morze Bałtyckie i podziwiać zachód słońca.

Drugiego dnia wysłuchaliśmy przepięknego koncertu organowego w Archikatedrze Gdańskiej i zwiedziliśmy Gdynię, Sopot i Gdańsk. W Gdyni udaliśmy się do Muzeum Oceanograficznego i Akwarium Morskiego, gdzie prezentowane są wystawy muzealne dotyczące oceanografii oraz akwaria z florą i fauną morską i słodkowodną. Następnie weszliśmy na pokład trzymasztowego żaglowca pod nazwą “Dar Pomorza”, gdzie mieliśmy możliwość poznania historii statku, jego wyposażenia, pomieszczeń mieszklanych załogi i komendanta. Po zwiedzeniu Gdyni pojechaliśmy w kierunku Sopotu, aby obejrzeć największą atrakcję miasta, a zarazem najdłuższe molo nad Morzem Bałtyckim. Drugi dzień naszej wycieczki zakończyliśmy spacerem po Starym Mieście w Gdańsku i oczywiście wycieczką pieszą nad morze.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy zamek w Malborku wzniesiony w kilku etapach od 1280 do poł. XV w. przez zakon krzyżacki, który jest prawdopodobnie największym śrdeniowiecznym zamkiem gotyckim zbudowanym z cegły. Po dwugodzinnym zwiedzaniu udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców naszej szkoły i Pani Dyrektor Beacie Plewce za

dofinansowanie wycieczki do Trójmiasta. Dzięki otrzymanej kwocie pieniędzy mogliśmy zwiedzić

Obserwatorium Astronomiczne i zakupić dodatkowe posiłki dla wszystkich uczestników